Nehéz egyértelmű választ adni erre, különösen, ha a másik oldalról nézem, úgy mint olyan tanár aki napi szinten oktat középiskolás tanulókat, illetve olyan tanár aki egyébként magán tanítványokkal is foglalkozott évekkel ezelőtt, nem is keveset.
Ma már nincsenek magán tanítványaim, egyszerűen az időmbe nem fér bele. No meg a türelmembe sem.
Viszont szeretném megvilágítani, hogy mi alapján döntsön egy szülő.
A középiskolás korosztályról tudok első sorban nyilatkozni, így ezt a célcsoportot célzom meg a bejegyzésemmel.
Nagyon fontos megértenie minden szülőnek, hogy megváltoztak a körülmények. Azok az áldott évek, időszakok, amiben mi vagy ők felnőttek, már nem adottak. A mai diákok egészen más helyzetekben kell, hogy megfeleljenek, egészen más ritmusban, ütemben élik az életüket, mint mi. Az ő világuk, a mi számunkra a lehető legbizarrabb lenne, és csak kapkodnánk a fejünket, hogy miképp képesek alkalmazkodni, megfelelni a napi kihívásoknak.
Ebbe a számunkra káosznak tűnő életbe kellene beilleszteni a matematika tanulását.
Felmerül a kérdés, hogy a számítógépes játékok mennyiben segítik a matematikát, illetve a matematikával összefüggő képességek fejlődését gyermekeinknél. Tiltsuk tőlük, van amit engedhetünk, hogy használjanak, vagy bármit, minden mennyiségben engedjünk nekik.
Két gyermekes édesapaként és matematika tanárként, van némi tapasztalatom ezen a téren.
Jó magam már abba a generációba tartozok, amelyik pont a Commodore C64 személyi számítógép korában nőttem fel. Volt szerencsém használni, játszani, sőt első diplomámhoz a szakdolgozatom erre a gépre épülő tapasztalatokból merítkezett, átívelve az akkor IBM kompatibilis gépek világába.
Sokat játszottam vele, talán néha túlzásba is víve, de általában a gondolkodtató, az eszemet megtornáztató, jó grafikájú játékok kötöttek le.
Be kell vallanom a kedves olvasónak, hogy számomra kedves téma következik.
Matematika és földrajz tanárként is sok-sok számítástechnikai eszközzel találkoztam, ráadásul a hobbim is az elektronika, mikroelektronika. Talán még annyi belefér, hogy eláruljam magam, .... gyűjtöm a számológépeket.
Épp ezért, van némi rálátásom a problémára, így talán merek egy kis tanácsot adni, hogy hogyan válasszanak számológépet gyermeküknek. Semmi esetre sem az ár a döntő!
A cikk végén összefoglalom egy táblázatban azokat a gépeket, amelyeket örömmel ajánlok, de hozzá kell tennem azt is, hogy meglepően különböző árakat fognak tapasztalni.
Eljött az augusztus, a multik telepakolták az áruházaikat taneszközökkel. A szülők és gyermekeik örömmel vetik bele magukat, hogy megvegyék a legfontosabb, legjobb, legolcsóbb taneszközöket az elkövetkező tanévre. Kinek melyik fontosabb.
De vajon tudják, hogy mit érdemes megvásárolni, hogy mi az amire valóban szükség van?
Gyakorló matematika tanárként van némi rálátásom, hogy mi mindent összevásárolnak a szülők.
Tévedés ne essék, örülök, hogy igyekeznek mindent beszerezni, csak épp nem biztos, hogy a legmegfelelőbbet veszik meg csemetéiknek.
Mire gondolok?
Tudják, hogy a matematika tanár milyen füzetet fog kérni?
Tudják, hogy szükség van-e szögmérőre?
Tudják, hogy melyik az a számológép, amit egy kilencedikes/tizedikes tanulónak érdemes megvenni?
Kétlem!
Honlapunkat ajánljuk mindenki szíves figyelmébe,több funkciója is lesz.
Első sorban a munkánkat szeretnénk bemutatni és a kapcsolatot tartani az érdeklődőkkel. Itt fogjuk közzé tenni előadásaink részleteit, esetlegesen az előkészületekről írt összegzést. Szeretnénk válaszolni véleményekre, kérdésekre.
Ez a matematika projektünk pont azért jött létre, hogy diákjainkat megpróbáljuk felszabadítani a matematika görcsös felfogásától, félelmeiktől. Szeretnénk nekik örömmel játszani, bolondozni és értésükre adni, hogy félelmük alaptalan.
A LOGIKA ELJUTTAT TÉGED A-PONTBÓL B-PONTBA;
A KÉPZELET SEGÍTSÉGÉVEL ELJUTHATSZ BÁRHOVÁ! - ALBERT EINSTEIN
Nem úgy működött ez az egész ötlet, hogy leültünk Cerkával és agyaltunk. Egyáltalán nem.
Egyszer felvetettem, hogy tartsunk már egy érdekes matematikai problémákról szóló előadást, olyasmit, amilyeneket már láttunk fizikával, kémiával kapcsolatban. Erre kezdtünk el ötletelni. Egyszer, egy délután leültünk, és 2 óra alatt összeraktunk egy előadásvázlatot, feladatokkal, kellékekkel, segítőkkel. No, erre alapoztunk először.
Cerka és Jankó vagyunk, két hóbortos matematika tanár, akik elhatározták, hogy megpróbálják a matematikát diákjaikhoz és mindenki más érdeklődőhöz közelebb hozni. Szeretnénk megmutatni, hogy amit ez a szó takar, az sokkal több képleteknél, számoknál, nemtudomnál, nemértemnél.