HOT-SPOT

3500 Miskolc,
......

+36 (20) 317-24-74
janko@erdekesmatek.hu

vasárnap, 13 augusztus 2017 06:01

Miért lehet jó a számítógépes játék?

Írta:

Felmerül a kérdés, hogy a számítógépes játékok mennyiben segítik a matematikát, illetve a matematikával összefüggő képességek fejlődését gyermekeinknél. Tiltsuk tőlük, van amit engedhetünk, hogy használjanak, vagy bármit, minden mennyiségben engedjünk nekik.

Két gyermekes édesapaként és matematika tanárként, van némi tapasztalatom ezen a téren. 

Jó magam már abba a generációba tartozok, amelyik pont a Commodore C64 személyi számítógép korában nőttem fel. Volt szerencsém használni, játszani, sőt első diplomámhoz a szakdolgozatom erre a gépre épülő tapasztalatokból merítkezett, átívelve az akkor IBM kompatibilis gépek világába. 
Sokat játszottam vele, talán néha túlzásba is víve, de általában a gondolkodtató, az eszemet megtornáztató, jó grafikájú játékok kötöttek le.

Be kell vallanom a kedves olvasónak, hogy számomra kedves téma következik.
Matematika és földrajz tanárként is sok-sok számítástechnikai eszközzel találkoztam, ráadásul a hobbim is az elektronika, mikroelektronika. Talán még annyi belefér, hogy eláruljam magam, .... gyűjtöm a számológépeket.
Épp ezért, van némi rálátásom a problémára, így talán merek egy kis tanácsot adni, hogy hogyan válasszanak számológépet gyermeküknek. Semmi esetre sem az ár a döntő!

A cikk végén összefoglalom egy táblázatban azokat a gépeket, amelyeket örömmel ajánlok, de hozzá kell tennem azt is, hogy meglepően különböző árakat fognak tapasztalni.

szerda, 09 augusztus 2017 21:05

Matematika? De miért kell ez nekem?

Írta:

Üdvözlöm a kedves olvasót!

Ez a blog egy matematikai projekt aloldala, hogy azokhoz is eljusson, akik csak érdeklődnek, de nem elszántak :)

Az Érdekes Matematika projektet pár éve indítottuk, hogy tanulóinkkal megértessük, a matematika nem az a mumus, aminek hiszik, nem kell úgy félniük tőle, értelmetlenül misztifikálni, hiszen minden matek a maga egyszerű legszimplább módján.

Azóta eltelt pár év, változtak a körülmények, mi is változtunk, de a lényeg nem, hogy félnek a diákjaink a matektól.

De miért?

A szülő kérdezi, a tanuló rettegi, tanára küszködik, pedig a tanára tudja, mi tudjuk, csak a közönség nem.
Had segítsünk!
A matek nem riasztó, a matek a legtisztább tudomány, objektív, egyszerű és világos. Annyi minden van ami ennél sokkal bonyolultabb, csak a helyén kell kezelni.

Van aki érti, van aki tudja, van aki csak sejti, de mind emberek vagyunk, akik ebben a világban élünk.... és akár honnan közelítjük, valójában minden matek.... csak nincs ráírva.. :)

Üdv a világunkban.... gyere közénk :)

Eljött az augusztus, a multik telepakolták az áruházaikat taneszközökkel. A szülők és gyermekeik örömmel vetik bele magukat, hogy megvegyék a legfontosabb, legjobb, legolcsóbb taneszközöket az elkövetkező tanévre. Kinek melyik fontosabb.

De vajon tudják, hogy mit érdemes megvásárolni, hogy mi az amire valóban szükség van?

Gyakorló matematika tanárként van némi rálátásom, hogy mi mindent összevásárolnak a szülők.
Tévedés ne essék, örülök, hogy igyekeznek mindent beszerezni, csak épp nem biztos, hogy a legmegfelelőbbet veszik meg csemetéiknek.
Mire gondolok?
Tudják, hogy a matematika tanár milyen füzetet fog kérni?
Tudják, hogy szükség van-e szögmérőre?
Tudják, hogy melyik az a számológép, amit egy kilencedikes/tizedikes tanulónak érdemes megvenni?

Kétlem!